24 (PAL) یا 25 (NTSC) فیلمبرداری کنیم؟

ساخت وبلاگ

این مقاله در حال تکمیل شدن است ...

سلام

چند وقتی بود برحسب درگیری که دارم (تصویربرداری) و برخورد بعضی از جشنواره ها نسبت پذیرفش فیلم ها با fps مختلف تحقیق جامعی کردم و به نتیجه زیر رسیدم:

بنابراین از ابتدا شروع میکنم:

خوب همونطور که احتمالا میدونید سیستم پخش تلویزیونی-سینمایی آسیا PAL و سیستم پخش تلویزیونی-سینمایی آمریکا و قسمتی از اروپا NTSC است.

PAL مخفف: Phase Alternating 

NTSC مخفف: National Television System Committee

لیست کشورهایی که PAL پشتیبانی میکنند:

لیست کشورهایی که NTSC پشتیبانی میکنند:

بنابراین اولین و مهمترین دلیل انتخاب بین 24 و 25 به مکانی دارد که فیلمتان قصد پخش در آن را دارد.

تاریخچه:

در گذشته زمانی که سیستم ها پیشرفت نکرده و با PAL DV 25p کار میشد راهی جز تبدیل به 24p وجود نداشت که این عمل مشکل خاصی را هم بوجود نمی آورد. بنابراین تبدیل 25 به 24 مرسوم و قابل قبول است ( و نه برعکس آن یعنی 24 به 25)

تبدیل 25 به 24 یا 24 به 25:

24 فریم بر ثانیه استاندارد سینمایی و نگاتیوی است به عبارتی در هر ثانیه 24 فریم جای میگیرد ولی در 25 یک فریم اضافی داریم. بنابراین اگه شما 24 تبدیل به 25 کنید یک فریم کم دارید که سیستم خود به خود سعی میکنه این فریم پوشش بده (بصورت دیجیتال ساخته میشه) و فیلم شما به اندازه 4% کش پیدا میکنه که اصلا خوب نیست! و در سیستم پخش تلویزیون درست به نمایش در نمیاد! ولی برعکس آن معقولتر است و 4% فیلم شده slow تر میشه که قابل اغماض است (البته گفته میشه که اگه فیلم بالای 20 دقیقه نباشه مشکلی پیش نمیاد)

96 =  25 / 24*100 (درصد گیری)

4 = 96 -100

دقت کنید که رکوردرهای صدا بصورت 8 ، 16، 24 و 32 (معمولا) ضبط صدارو انجام میدهند بنابراین اگر شما بصورت 24p یا ntsc ضبط انجام دید مشکلی پیش نمیاد ولی اگه بصورت PAL صبط کنید، اینجاس که چیزهایی که در بالا گفته شد پیش میاد!

چگونگی تبدیل فیلم و صدا از 25 به 24:

براساس پیشنهاد سایت ADOBE :

  • To preserve audio synchronization but slightly lower the pitch, choose Layer > Time > Time Stretch, and then enter 95.904 in the Stretch Factor box.

  • To preserve audio pitch but not synchronization, or for clips without audio, right-click (Windows) or Control-click (Mac OS) the footage item in the Project panel, select Interpret Footage > Main, select Conform To Frame Rate, and then enter 23.976 in the Conform To Frame Rate box.

یک مقاله دیگه هم هست که با Premiere T ، ProTools و Avid آموزشی میده : اینجا

استفاده از سایت toolstud :

با استفاده از toolstud می توانید با وارد کردت fps ورودی و fps خروجی متوجه شوید چه تغییراتی باید بوجود بیاورید

بعنوان مثال اگه 25 به 24 باشد: 

  • To correct the audio: pitch up by 4.167% (0.707 semitones)

منابع

R3D و FCP چیست؟...
ما را در سایت R3D و FCP چیست؟ دنبال می کنید

برچسب : فیلمبرداری,کنیم؟, نویسنده : 4filmmaking6 بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 2 شهريور 1396 ساعت: 22:05